Uspešno izvedena konferenca »Reševanje problematike revščine za vseživljenjsko učenje«, Kranjska Gora, 1.-2.10.2009
2.10.2009 se je v Kranjski Gori uspešno zaključila dvodnevna nacionalna tematska konferenca na temo vloge vseživljenjskega učenja pri preprečevanju in zmanjševanju revščine. Organizatorja dogodka sta bila Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS) ter Zveza ljudskih univerz Slovenije (ZLUS).
Konferenco je odprla vodja sektorja za izobraževanje odraslih na Ministrstvu za šolstvo in šport dr. Slavica Černoša. V plenarnem delu sta o temi spregovorili
mag. Martina Trbanc (FDV, Center za proučevanje organizacij in človeških virov) in
dr. Jettie Brandsma iz Nizozemske (Brandsma Training and Learning Research).
Adamantia Schaefer-Sotiropoulou, predstavnica Direktorata Evropske komisije za izobraževanje in kulturo, je predstavila vlogo Akcijskega načrta Evropske skupnosti za izobraževanje odraslih in podprograma Grundtvig pri preprečevanju in zmanjševanju revščine in socialne izključenosti.
Delavnice so v nadaljevanju ponudile prostor in čas za pregled in pogovor o praktičnem delu z izbranimi ciljnimi skupinami:
hendikepirane ciljne skupine (slepi in slabovidni, paraplegiki, osebe s težavami v duševnem zdravju in osebe z motnjami v razvoju),
Romi, zaporniki ter
starejši. Delo v delavnicah so obogatili strokovnjaki, ki so predstavili ciljno skupino in predstavniki organizacij, ki izvajajo nacionalne in mednarodne projekte na izbrano temo.
Ob koncu konference nam je
dr. Natalija Vrečer (ACS) predstavila projekt INCLUD-ED, ki obravnava izobraževanje kot dejavnik družbene vključenosti in povezanosti. Dogodek je zaokrožila
Natalija Žalec (ACS) s predstavitvijo rezultatov analize izobraževanj in usposabljanj andragoških delavcev na Andragoškem centru Slovenije.
Več o konferenci PLENARNI DEL
|
Uvod predstavnikov organizatorjev dogodka |
mag. Robert Marinšek, CMEPIUS
|
Ema Perme, ZLUS |
Predavanja
|
Pomen učenja in izobrazbe za socialno vključenost mag. Martina Trbanc, UL, FDV, Center za proučevanje organizacij in človeških virov
|
How can lifelong learning contribute to poverty reduction? (EN) Kako lahko vseživljenjsko učenje pripomore k zmanjševanju revščine? (SI)
Dr. Jittie Brandsma, Brandsma, Training and Learning Research, NL |
How Adult learning action plan and Grundtvig Programme contribute to the fi ght against poverty and social exclusion (EN) Prispevek akcijskega načrta za izobraževanje odraslih in akcijskega programa Grundtvig za boj proti revščini in izključenosti (SI)
Adamantia Schaefer-Sotiropoulou, Evropska komisija, Grundtvig |
Kaj nam ponuja program Grundtvig?
Simona Mehle, CMEPIUS |
Projekt INCLUD-ED (Izobraževanje kot dejavnik družbene vključenosti in povezanost)
dr. Natalija Vrečer, ACS |
Predstavitev analize izobraževanj in usposabljanj andragoških delavcev na ACS
Natalija Žalec, ACS |
DELAVNICE
|
Delavnica A: Hendikepirane ciljne skupine in vseživljenjsko učenje Strokovni prispevek: Kdo so v resnici osebe s TDZ?, mag. Bogdan Dobnik, društvo Ozara Slovenija Projekt 1: GRU UP Bedrocks - žive skale, Vesna Melanšek, Center društvo za avtizem Projekt 2: Center vseživljenjskega učenja Gorenjska, Tanja Sovulj, Svetovalno središče Gorenjska, LU Jesenice Zaključki
|
Delavnica B: Možnosti izobraževanja v zavodih za prestajanje kazni zapora v Sloveniji Strokovni prispevek: Možnosti izobraževanja zaprtih oseb v zaporskem sistemu, Dušan Valentinčič, Zavod za prestajanje kazni zapora Koper Projekt 1: Svetovanje in vseživljenjsko učenje v Zavodu za prestajanje kazni zapora Koper, Kristina Udovič, LU Koper Projekt 2: GRU UP Marginteg - Znanje za prihodnjo integracijo marginalnih skupin prebivalstva, Tatjana Branko Pečko, Uprava RS za izvrševanje kazenskih sankcij, zunanja sodelavka pri projektu Zaključki
|
Delavnica C: Učenje kot pot v boljši romski vsakdan Strokovni prispevek: Romi v Sloveniji – predstavitev ciljne skupine, dr. Vera Klopčič, Inštitut RS za narodnostna vprašanja Projekt 1: Projektno delo v RIC Novo mesto – iskanje poti pri reševanju romske tematike, Marjeta Gašperšič, RIC Novo mesto Projekt 2: GRU UP Kulturna dediščina v vseživljenjskem učenju, Vesna Laissani, LU Murska sobota Zaključki
|
Delavnica D: IKT za starejše Strokovni prispevek: Predstavitev dela s ciljno skupino, Slava Šarc, LU Ptuj Projekt 1: Računalniško opismenjevanje starejših, Dušan Šilak, LU Ptuj Projekt 2: GRU UP Poppie - Učenje starejših za partnerstvo s tehnologijo, doc. dr. Gregor Štiglic, Fakultete za zdravstvene vede Maribor Zaključki
|
FotogalerijaVabiloZbornik Grundtvig učnih partnerstev 2007Analiza evalvacijskega vprašalnika